Att handla på Ebbagården

Order

Alla order till Ebbagården skickas genom webshopen.

Direktadress dit är www.ebbagarden.webshoponline.se, annars klickar du på länken

på förstasidan. För Er som inte kan beställa denna väg, ring eller smsa 0733-648878.

 

Betlning skall ske innan leverans, till vårt bankgiro eller via Swish.

Varorna skickas när betalningen syns på vårt bankgiro.

 

 

I vår nya webshop har vi varukorg.

 

Tidigare valde vi att sköta allt manuellt, men eftersom försäljningen ökar är det svårt

att hinna med att göra allt manuellt. I denna webshop är lagret alltid uppdaterat till

exkt mängd och man slipper vänta på leveransbesked.

 

Frakt

 

Vi skickar det mesta av varorna med Schenker, då det är ett bättre alternativ till Posten.

Man kan följa sitt eget paket om man vill, det går att spåra och det löses ut av rätt person på utlämningsställena. Minsta fraktkostnad är 55 kr.

Alla köp över 1000 kr är fraktfria.

 

Leveransen

 

I paketet som kommer ligger en faktura där vi skriver att den är förutbetald.

det är ett köpebevis om du vill byta eller på annat sätt är missnöjd med varan.

Om det är felleverans betalar vi tillbakafrakten, men vid felbeställning blir det ytterliogare fraktkostnad för kunden.

 

På fakturan står även vårt momsregistreringsnummer. Vår grundfirma heter Lindens Gräv så på Ert bankutdrag kommer det att stå Lindens Gräv/Ebbagården.

 

Kontrollera alltid paketet när det hämtas. Ett paket som är trasigt är svårt att reklamera hos Schenkers ombud sedan Ni lämnat utlmningsstället. Kontrollera det därför alltid så att allt finns med.

 

Vi försöker att leverera så snart som möjligt, men vid vissa perioder som t ex från 1 juli-15 oktober kan det ta lite längre tid då vi även kör på marknader och leverantörer har semester.

Om en vara är slut hos leverantör, brukar vi kunna lämna ett ungefärligt datum men det stämmer inte alltid.

 

Reklamation

 

Vill man reklamera en vara måste man ta kontakt med oss först, via brev, e-mail eller SMS.

Om man köpt broderi och det fattas garn i förpackningen kan man ta kontakt med tillverkaren direkt annars hör man av sig till oss så hjälper vi gärna till.

 

Vänta på bekräftelse på reklamationen innan något skickas tillbaka. Reklamationen måste godkännas först.

Även om du köpt en vara på marknad, gäller konsumentköplagen. Man har bytesrätt även om man handlar på marknad. Ta därför alltid ett visitkort med, ifall något är fel.

 

Tvister

 

Om vi inte skulle bli överrens vid ett köp, är du alltid skyddad av konsumentköplagen.

Den finns att läsa på ARN(allmänna reklamationsnämndens hemsida).

 

Ej uthämtat paket.

 

När paketet skickas har köparen visst många dagar på sig att hämta det.

Om du inte gör det så hör Schenker av sig till oss via e-mail och berättar detta. Då kontaktar jag köparen igen för attfå bekräftelse att de låtit paketet gå tillbaka.

Då betalar vi tillbaka köpesumman minus återfrakten som Schenkeer debiterar oss.

 

Handel från utlandet

 

Alla kan handla av oss. Men i dessa fall undersöker vi alltid den billigaste fraktvägen.

Beställ då via e-mail så är det lättare med kommunikationen.

 

Hoppas informationen har varit till hjälp och stöd

för Ditt köp hos Ebbagården